نقش فرهنگ دفاع مقدس در تحقق تمدن نوین اسلامی تعیین کننده است
کد خبر: 4060589
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۹

نقش فرهنگ دفاع مقدس در تحقق تمدن نوین اسلامی تعیین کننده است

مدیرکل حفظ آثار گیلان، دفاع مقدس را منشا ظهور و بروز دستاوردها و اقتدار و عزت آفرینی ایران در عرصه های بین المللی دانست و اظهار کرد: امروز در امتداد حرکت نظام و تحقق تمدن نوین اسلامی نقش فرهنگ ناب دفاع مقدس تعیین کننده است.

حسن حبیبی مدیرکل حفظ آثار و نشز ارزش های دفاع مقدس گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، حسن حبیبی امروز، 8 خرداد در نشست با شاعران و نویسندگان دفاع مقدس که در پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان برگزار شد، با بیان اینکه ملت ها در پی یکی از رویدادهای مهم و اساسی بزرگ می شوند و عزت پیدا می کنند، گفت: ملت ایران به رهبری حکیمانه امام راحل و نقش بی بدیل مردم در عرصه سخت دفاع مقدس به قدرت رسید و عزت پیدا کرد.

وی دفاع مقدس را منشا ظهور و بروز دستاوردها و اقتدار و عزت آفرینی ایران در عرصه های بین المللی دانست و اظهار کرد: نقش فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت هم در پیروزی انقلاب و هم در درخشش دفاع مقدس موثر و بی بدیل بوده و امروز نیز در امتداد حرکت نظام و تحقق تمدن نوین اسلامی نقش این فرهنگ مقدس و ناب تعیین کننده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان، هنر را یکی از عرصه های مهم در دنیا دانست و اضافه کرد: امروزه دشمنان باطل ترین مفاهیم را به زبان هنر برای حجم وسیعی از مخاطبان بازگو می کنند و لذا باید از ابزار هنر برای تبیین رویدادهای مهم ملی و مذهبی و فرهنگی و اجتماعی استفاده کنیم.

حبیبی، از دفاع مقدس به عنوان دوران طلایی یاد و کرد و متذکر شد: استان گیلان هشت هزار شهید را تقدیم آرمان های اسلام و انقلاب کرده و کمک های 1500 کامیونی گیلانی ها به جبهه ها فراموش شدنی نیست.

وی با بیان اینکه گیلان هنوز مرکزی برای جمع آوری و به نمایش گذاشتن دستاوردهای دفاع مقدس برای مردم به ویژه جوانان و نوجوانان ندارد، تاکید کرد: ثبت و ضبط و حفظ و نشر دستاوردهای دفاع مقدس برای نسل های آینده کشور رسالتی خطیر است که تنها بر عهده بنیاد حفظ آثار نیست و همه دستگاه های فرهنگی باید نقش آفرینی کنند.

مدیرکل حفظ آثار گیلان، از همه نخبگان و هنرمندان و اندیشمندان جامعه خواست در حوزه تولید محتوای فاخر با محوریت دفاع مقدس به اداره کل حفظ آثار کمک کنند و گفت: بیش از اینکه نگران ساختمان سازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس گیلان باشیم، دغدغه تولید محتوا داریم که در این راستا تدوین دانشنامه دفاع مقدس گیلان در دستور کار است.

وی با اشاره به فرهنگ و هنر غنی مردم گیلان و درخشش هنرمندان گیلانی در جشنواره های ملی و بین المللی، اضافه کرد: باید از ظرفیت هنر در حوزه دفاع مقدس استفاده کنیم و مخاطبان کودک و نوجوان را مورد توجه قرار دهیم.

حبیبی، ایام دفاع مقدس را سرشار از دستاوردهای فرهنگی دانست و بیان کرد: باید زوایای پنهان این گنجینه ارزشمند و بی نظیر را احصا کنیم؛ اگرچه جنگ ذاتا نفرت برانگیز است، اما دفاع مقدس ما زوایای پنهان زیادی دارد که هنور کشف نشده و قطعا نیازمند جهاد تبیین است.

گفتنی است؛ در این نشست از پوستر فراخوان ششمین جشنواره فانوس رونمایی شد. رونمایی از کتاب «باران افقی» اثر مرحوم استاد بهمن صالحی از دیگر برنامه ها بود.

انتهای پیام
captcha